A BloggerKépző alapvetően bloggereknek készülő blog. Emiatt is gondoltam arra, hogy megkeresem nektem a legnagyobb szolgáltatókat, és általuk bemutatatom őket, munkájukat egy interjú keretében.
Először Kun Gabi és Bendl Vera a Cafeblog.hu szerkesztői válaszoltak a kérdésekre.
Hogyan jött létre, és mi a célja a cafeblog.hu-nak?
A cafeblog.hu a Centrál Médiacsoport blogszolgálatója 2012 óta.
A célja, hogy összefogja azokat a női tematikájú blogokat, amelyek őszintén beszélnek a női léthez kapcsolódó fontos és érdekes kérdésekről, mint amilyen az anyaság, a szépség, a test, a test változásai, az öregedés, a krízishelyzetek az életben, a boldogság kutatása, a gyereknevelés, a gasztronómia, a divat vagy a párkeresés. Minden, ami a nők életét meghatározza.
Mi alapján emeltek ki bejegyzéseket és ennek mi a folyamata?
Egy bejegyzés kiemelésénél figyelembe vesszük a bejegyzés külalakját (kép-szöveg összhangja, képek minősége, szöveg tagoltsága), illetve a tartalmat. Igyekszünk különös hangsúlyt fektetni és teret adni az igényes tartalmaknak, egyedi ötleteknek, sajátos megközelítéseknek, de értékeljük azt is, ha egy bejegyzés reagál egy jelenségre, illetve ha minőségi szórakoztatást nyújt.
Hányan dolgoztok a háttérben, kinek mi a feladata?
Ketten vezetjük és szerkesztjük a cafeblogot, és megosztjuk a munkát. Nincs elvágólagosan elosztva, kinek mi a feladata, együttműködünk, közösen visszük a vállunkon a szerkesztési feladatokat.
Szerintetek mi a jó "cikk", bejegyzés?
Szerintünk a jó cikk aktuális, reagál a jelen kihívásaira, fő kérdéseire, igényesen megfogalmazott, helyesírásilag korrekt, a szövegnek határozott íve van és a blogger mondandóval rendelkezik. Egyedi nyelven juttatja el a közlendőjét az olvasókhoz, képes megszólítani a követőit, emellett igényes képekkel és blogsablonnal dolgozik. A jó poszt nem öncélú, hanem az olvasóknak íródik, mert meg akar osztani velük valamit, ami újdonság lehet számukra.
Ti milyennek látjátok a mai bloggereket?
A bloggereket nehéz egy kalap alá venni, vannak köztük hobbibloggerek és hivatásosak is, és mindenkinek különböző a célja, ami a dolgok természetes rendje. Sok olyan bloggert látunk, aki megtalálta és folyamatosan megtalálja a helyét, érzi az online kihívásait és tud reagálni rá és hiteles kapcsolatot tud fenntartani a követőivel. Ezek a bloggerek általában rengeteg munkát fektetnek abba, amit csinálnak, miközben a laikusoknak egyáltalán nem tűnik fel.
Szerintetek fontos a munkásságuk?
Igen, természetesen hiszünk abban, hogy a bloggerek munkássága fontos. Amennyiben hiteles hangon szólal meg egy blogger, kiérlelt véleményt vagy tartalmat közöl igényesen, a médiapiac meghatározó szereplője is lehet.
De ezt szerintünk már mindenki tudja.
Köszönöm a válaszokat, és hajrá BloggerKépző!